HTOTM: FUSION
Original Post
[Vid] Water and stuff
https://vimeo.com/66177137

Made by me and 2 friends.

"lets shoot water and make music out of it"

I did the color grading, some editing and a lot of the video recording. I also took a water balloon to the face.

We used Adobe Premiere both for the video cutting and the color grading.
The music editing we did in garage band

For recording we used a gopro 3 (for the underwater footage)
A Canon Rebel t2i (for the overwater footage) on a tripod.
for audio we used a handheld recorder with a name I can't remember.
For indoor lighting we used a work lamp.
Last edited by Ezeth; May 15, 2013 at 05:48 AM.
Jævlig deilig.

Det må eg si, ganske kult konsept.

Vet ikke om du studerer media eller noe, men kompisjonen va veldi bra!
God sync mellom lyd og klipping. Kreativ intro og, like nokka anna enn den normale "Fade to black" overgangen...

Ellers ikke særlig mye fra min side, fargebalansen e kanskje litt "feil" mtp. gulfarge, men ellers syns eg det va en helt grei video. Bra jobba! ^^
Originally Posted by Slycooper View Post
Interesting, cool stuff :P

Thanks man, appreciate it

at alt var gult var med vilje, ville ha en spesiell fargestil over det hele, likte "chrome" looken, men vis det ser feil ut eller irriterer så må jeg nok gjøre noen endringer.
Studerer multimediateknologi på høgskolen, andreåret i bachelor, mulig jeg tar mastergrad. Driver stort sett med 3d og flerkamera for tia, så deilig med en liten kortfilm pause. Det er en fade to black på slutten.
Takk :3
Last edited by Ezeth; May 15, 2013 at 07:36 AM.
Originally Posted by Ezeth View Post
Thanks man, appreciate it

at alt var gult var med vilje, ville ha en spesiell fargestil over det hele, likte "chrome" looken, men vis det ser feil ut eller irriterer så må jeg nok gjøre noen endringer.
Studerer multimediateknologi på høgskolen, andreåret i bachelor, mulig jeg tar mastergrad. Driver stort sett med 3d og flerkamera for tia, så deilig med en liten kortfilm pause. Det er en fade to black på slutten.
Takk :3

Way ahead of me haha...

Så og si ferdig med andre året på Medier og komm. Nå, hehe... Tenkte
høgskole > grafisk design, får se hvordan det går etter påbygging. Kanskje lærling hos ett eller annet designbyrå ^^

Anyways, nice!
Originally Posted by Fenris View Post
Way ahead of me haha...

Så og si ferdig med andre året på Medier og komm. Nå, hehe... Tenkte
høgskole > grafisk design, får se hvordan det går etter påbygging. Kanskje lærling hos ett eller annet designbyrå ^^

Anyways, nice!

Vær veldig nøye når/vis du velger deg høgskole, mange som går samme linja som meg som har droppa ut fordi de følte de valgte feil. Du vil gjerne ha en skole der du kan fordype deg i ett tema istedenfor å gjøre alt mulig forskjellig sånn som jeg gjør det er da det er lettest å få deg en skikkelig jobb. Anbefaler å starte en studentbedrift så fort som mulig, og si ja til alle muligheter du kommer over.

We are going to make one more short movie before summer vacation, this time it will be more serious with actors and real camera equipment, we are also making a music video for a real musician soon as well. As far as this goes I think we will call it done.

Originally Posted by aracoon View Post
Watched it twice, love it when people make videos like that.

Thanks man (:
E faktisk med i en studentbedrift for øyeblikket, vi driver med oppdragsfilm ;)
Du kan like oss på FB, heter "Catch it UB"

Og, eg vet ka eg skal velge om eg begynne på høgskole. Det blir fordypning i grafisk, hvis det skjer. Kan hende eg blir lærling innenfor en film bedrift, får se ^^

Takk for tipset da! ^^